Sielunhoitoterapeutti – Nina Siekkinen

https://www.radiodei.fi/selata-hapea-kohtaa-asiat-vaietaan/

Sielunhoitoterapeuttina teen kristilliseltä arvopohjalta terapiaa, jossa keskeinen työskentely tapahtuu rukouksessa.

Jotakin minusta:

Koulutukseltani olen sosionomi-diakoni (AMK) /sielunhoitoterapeutti. Sielunhoitoterapeutiksi valmistuin vuonna 2011 Kajaanin Rauhan Majatalosta. Työnohjaaksi valmistuin Perheniemen opistosta 2016. Asumme mieheni kanssa Pirkanmaalla Rauhala-kodissa, joka on sisäisen eheytymisen paikka. Tänne voi tulla hoitojaksolle tai osallistua seminaariin.

http://www.betaniakoti.fi/

Seurakuntani:

Jyväskylästä löysimme Amin kanssa yhteisen meille sopivan seurakuntayhteyden KohtaamisPaikka jumalanpalvelusyhteisöstä, joka kuuluu luterilaiseen kirkkoon.

http://www.kohtaamispaikka.net/index.php?option=com_content&view=article&id=49&Itemid=90
Historiastani:

Jumala ottaa sen mikä ei mitään ole ja valmistaa siitä astian jaloa käyttöä varten. Näin on käynyt minulle. Minua ei pitäisi olla olemassakaan. Kukaan ei minua tänne halunnut, olin ei-toivottu ja sukuni häpeä. Oli yksi, joka oli kuitenkin suunnitellut syntymäni, elämäni ja tehtäväni. Hän on Herrani ja Mestarini.

Kun sain 20-vuotiaana syntyä Hänen lapsekseen, olin hyvin yksinäinen, rikkirevitty ja maahan poljettu. Hän on eheyttänyt, vienyt eteenpäin, antanut minulle rikkaan elämän ja kouluttanut tehtävään, jota arvostan suuresti.

Hienointa mitä voi olla on nähdä kuinka sielunvihollisen rikkirepimästä sydämestä tulee ehyt. Jeesus sanoi kerran minulle, että koska sielussani oli niin paljon haavoja, haavat vääristivät Hänen sanansa, niin etten ymmärtänyt niitä oikein. Siksi Hänen piti eheyttää ensin ja puhua sitten. Hän ensin eheytti minua 20 vuotta.

 

Tämä aika oli itselleni vaikeita vuosia. Jouduin kulkemaan erämaassa, käymään läpi avioeron, yksinhuoltajuuden neljän lapseni kanssa. Näinä vuosina Hän opetti luottamaan itseensä. Sitten sain alkaa kohtaamaan sisälläni olevaa pimeyttä, haavoja jotka haavoittivat aina lisää, pelkoja, syyllisyyttä, katkeruutta ja muistoja. Kaikki läpikäytyäni tiedän, että vaikka minä olen tehnyt paljon virheitä, Hän on virheetön. Hän tiesi, miten minusta sai aikaan käyttökelpoisen astian, joka sanoo: Herra sinä tiedät. Sellaiseen Herraan minä olen saanut tutustua ja tiedän, että jos joku Hänen luokseen tulee, Hän tietää parhaiten mitä ihminen tarvitsee.

 

En tiennyt, että tarvitsen hädän leipää ja ahdistuksen vettä. Mutta ilman noita vuosia en nyt voisi sanoa, Herra sinä olit sielläkin. Kun itkin hyljättynä ja yksin, sielläkin olit Sinä. Sinä et minua hyljännyt vaan lohdutit ja toit valoon. Annoit moninkertaisesti takaisin kaiken. Olla Hänen koulussaan on parasta mitä ihminen voi saada. Jälkeenpäin voi todeta, että, Herra olet tehnyt hyvää työtä. Niin monet itkut, murheet, vaikeat elämäntilanteet, mutta Sinä Herra olit niissä kaikissa ja veit niistä läpi. Enkö kiittäisi enkö haluaisi kertoa kaikille; Hän elää! Hän rakastaa!

 

Herraan voi luottaa, Hän on armollinen ja rakastava Jumala. Hänen työparinaan saan nyt olla ja nähdä Mestarin kädenjäljen myös toisten elämässä, kuinka Hän vaikeimmatkin tilanteet osaa hoitaa parhaalla mahdollisella tavalla. Häntä ylistän ja kiitän. Hän on sielunhoitaja, terapeutti Hän tekee työn – minä katselen ja ihmettelen rakkauttaan.

 

Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi kuin pilven ja syntisi kuin sumun. Käänny Minun puoleeni, sillä Minä olen lunastanut sinut. Jes.44:22

 

Minä annan sinulle aarteet pimeän peitosta, kalleudet kätköistään, tietääksesi, että Minä Herra, Israelin jumala, olen se, joka kutsuin sinut Nimeltä. Jes. 45:3